۱۴۰۱ تیر ۶, دوشنبه

دادگاه تجدیدنظر؛ سه نوکیش مسیحی مجموعا به ۱۵ سال حبس و جزای نقدی محکوم شدند

 

شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان، محکومیت احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضازاده و مرتضی حاجب مشهود کاری، سه نوکیش مسیحی را عینا تایید کرد. این نوکیشان مسیحی که

هم اکنون به صورت بلاتکلیف در زندان لاکان رشت بسر میبرند، پیشتر توسط دادگاه انقلاب رشت هر یک به ۵ سال و یک روز حبس و پرداخت ۱۸ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بودند.

   محکومیت احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضازاده و مرتضی حاجب مشهود کاری نوکیشان مسیحی تایید شد.

براساس حکمی که توسط شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان صادر و به تازگی به ایمان سلیمانی، وکیل مدافع این شهروندان ابلاغ شده است. هر یک از آنان از بابت اتهاماتی از جمله تشکیل کلیسای خانگی، تبلیغ علیه نظام، ارتباط با عوامل تبشیری صهیونیستی و فرقه برانهامیست در خارج از کشور، به ۵ سال و یک روز حبس و پرداخت ۱۸ میلیون تومان جزای نقدی به استناد ماده ۵۰۰ مکرر محکوم شدند.

آنان فروردین ماه امسال در خصوص این پرونده توسط دادگاه انقلاب رشت به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده بودند. جلسه دادگاه تجدیدنظر آنها نیز در تاریخ ۲ خردادماه در شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان برگزار شد.

آقای سلیمانی در خصوص شرایط فعلی موکلان خود به هرانا گفت: “این سه شهروند از بابت پرونده جدیدی که برای آنها گشوده شده به صورت بلاتکلیف در سلولهای انفرادی زندان لاکان رشت بسر میبرند.”

این وکیل دادگستری پیشتر نیز به هرانا گفت: “آنها در پرونده جدید بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشند، از بابت اتهام تشکیل کلیسای خانگی که یکی از اتهامات پرونده پیشین این شهروندان است، تفهیم شده و قرار بازداشت موقت آنها صادر شده است.”

احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضازاده و مرتضی حاجب مشهود کاری در تاریخ ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت شدند. احمد (یوحنا) سرپرست و مرتضی حاجب مشهود کاری روز شنبه ۲۷ شهریورماه همان سال، طی یک تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالشان به زندان لاکان رشت خبر داده و نهایتا در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شدند. آقای پوررضازاده نیز اوایل مهرماه ۱۴۰۰ با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. بهمن ماه ۱۴۰۰، پرونده احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضازاده و مرتضی حاجب مشهود کاری، به دادگاه انقلاب این شهر ارسال شده بود.

گفته می‌شود که بستگان این شهروندان در خصوص اطلاع‌رسانی درباره وضعیت عزیزانشان مورد تهدید ماموران اطلاعات سپاه قرار گرفته‌ بودند. به علاوه یکی از بستگان آنان و سایر اعضای این کلیسای خانگی نیز به اداره اطلاعات سپاه رشت احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌ بودند.

مجددا احمد (یوحنا) سرپرست و ایوب (فرزین) پوررضازاده، در تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌ماه امسال توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل خود بازداشت و نهایتا به زندان لاکان رشت منتقل شدند. همچنین مرتضی حاجب مشهود کاری نوکیش مسیحی ساکن رشت در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه، پس از مراجعه به دادسرای این شهر بازداشت و به زندان لاکان منتقل شد.

احمد (یوحنا) سرپرست ۲۵ ساله، ایوب (فرزین) پوررضازاده ۲۸ ساله و مرتضی حاجب مشهود کاری ۳۸ ساله، نوکیشان مسیحی و از شهروندان ساکن رشت هستند.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار