۱۴۰۱ تیر ۶, دوشنبه

عباس سوری جهت اجرای حکم احضار شد

 

عباس سوری، نوکیش مسیحی طی ابلاغیه ای جهت اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد. آقای سوری پیشتر به پرداخت ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی و محرومیت های

اجتماعی محکوم شده بود.

    سه شنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، عباس سوری، نوکیش مسیحی، جهت اجرای حکم احضار شد.

به گفته ایمان سلیمانی وکیل مدافع وی، این ابلاغیه که در تاریخ ۳۱ خردادماه توسط شعبه اول اجرای احکام دادسرای اوین به ریاست قاضی امیرحسین تاریان صادر و ابلاغ شده است، از عباس سوری خواسته شده که تا ظرف ۵ روز آینده جهت اجرای حکم به این شعبه معرفی کند.

آقای سوری اردیبهشت ماه امسال توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به مدت ۱۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و پرداخت جزای نقدی درجه ۵ در حق صندوق دولت به ارزش ۵۰ میلیون تومان، منع عضویت در گروه ها و دستجات سیاسی، منع خروج از کشور و ثبت حضور به صورت فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین پرونده و منع اقامت در استان تهران و استان های همجوار آن به مدت ۲ سال محکوم شد. این محکومیت در تاریخ ۸ خردادماه توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

اتهام مطروحه علیه این شهروند و دو هم پرونده او “تشکیل و اداره جمعیت تحت عنوان کلیسای خانگی مسیحیت تبشیری صهیونیستی با هدف برهم زدن امنیت کشور” و “نگهداری تجهیزات دریافت از ماهواره” عنوان شده بود.

پیشتر ایمان سلیمانی وکیل مدافع عباس سوری در این خصوص به هرانا گفته بود: “این حکم در حالی صادر شده که هیچگونه توجهی به دفاعیات صورت نگرفته و نادیده انگاشته شده است. با نگاهی به رای صادره متوجه خواهیم شد آنچه در گردش کار ضابطین آمده عینا به عنوان رای صادر شده است.”

پیشتر کیفرخواست آقای سوری توسط شعبه ۳ بازپرسی دادسرای امنیت اوین صادر شده بود.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار