۱۴۰۰ آذر ۱۵, دوشنبه

صدور یک حکم اعدام همزمان با رهایی دو زندانی از چوبه دار


  به نقل از همشهری، یک متهم در شهرستان مرند، به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، پاییز سال ۹۶ مأموران پلیس شهرستان مرند هنگام گشتزنی در اطراف شهر متوجه خودرویی شدند که کنار جاده پارک شده بود. داخل خودرو پسر جوانی به چشم می‌خورد که ظاهرا در خواب بود اما وقتی مأموران سراغ وی رفتند، معلوم شد که او بیهوش شده است. لحظاتی بعد ماموران یک کیف زنانه را در صندوق عقب ماشین پیدا کردند؛ مدارک هویتی داخل کیف نشان می‌داد که متعلق به دختری ۱۵ساله به نام مینا است که خبر گم شدن وی رسانه ای شده بود.

پسر جوان در اعترافاتش گفت: من تنها زندگی می‌کنم و مینا در مدتی که ناپدید شده بود با من زندگی می‌کرد و به او علاقه داشتم.

او ادامه داد: شب قبل یکی از دوستانم به نام رسول، من و مینا را به صرف شام به خانه‌اش دعوت کرد. ما هم به آنجا رفتیم و به محض ورود، رسول به ما نوشیدنی تعارف کرد که پس از خوردن آن، من و مینا دچار سرگیجه شدیم.

پس از آن فقط متوجه شدم که رسول قصد دارد به زور مینا را مورد آزار و اذیت قرار دهد و از هوش رفتم. وقتی چشمانم را باز کردم، مأموران بالای سرم بودند و نمی‌دانم که چه بلایی بر سر مینا آمده است.

با اظهارات مرد جوان که محمود نام دارد تحقیقات برای دستگیری رسول آغاز و نهایتا بازداشت شد.

وی در بازجویی‌های اولیه مدعی شد که همه اظهارات محمود دروغ است و از سرنوشت مینا خبری ندارد، اما در ادامه وی مباحث دیگری را مطرح کرد.

رسول گفت: محمود را از قبل می‌شناختم و با او دوست بودم. او تنها زندگی می‌کرد و گاهی معامله دلار انجام می‌داد.

او ادامه داد: روز قبل از حادثه، وقتی به خانه او رفته بودم، متوجه شدم که مقدار زیادی دلار در خانه دارد و برای همین تصمیم به سرقت آنها گرفتم. برای این کار ابتدا مقداری داروهای خواب‌آور تهیه و داخل آبمیوه حل کردم. بعد محمود و دختر موردعلاقه‌اش را به صرف شام به خانه‌ام دعوت کردم. وقتی به خانه ام رسیدند، لیوان‌های آبمیوه را به آنها دادم که پس از خوردن این نوشیدنی ها، هر دو آنها نیمه‌ بیهوش شدند.

وی افزود: بعد هر دو را سوار ماشین محمود کردم و آنها را با خود به خانه محمود بردم. در آنجا دلارها را سرقت کردم و مینا را مورد آزار و اذیت قرار دادم. او اما نیمه‌ بیهوش بود و متوجه ماجرا شد و برای همین تصمیم گرفتم وی را به قتل برسانم.

متهم ادامه داد: محمود و مینا را سوار ماشین کردم و راهی کوهی در اطراف شهر شدیم. در آنجا دختر نوجوان را از ماشین پیاده کردم و با ضربه سنگ به او را به قتل رساندم و بعد جسدش را از کوه به پایین پرت کردم. سپس محمود را داخل ماشین درحالی‌ که بیهوش بود تنها گذاشتم تا وقتی پلیس رسید، تصور کنند که او مینا را به قتل رسانده است.

با اعترافات متهم و پیدا شدن جسد مینا، پرونده وی به دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی فرستاده شد و نهایتا متهم ۴۴ ساله در دادگاه محاکمه و با حکم قضات، به اعدام محکوم شد.

رهایی از اعدام یک زندانی در اردبیل

به گزارش آخرین خبر، یک زندانی زن که پیشتر از بابت اتهام قتل همسرش به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت از ولی دم از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، ۳ سال قبل رسیدگی به پرونده قتل مرد جوان اردبیلی در جریان قضایی قرار گرفت. در حالی که مرد جوان بر اثر اصابت چاقو به گردنش جان خود را از دست داده بود، تحقیقات قضایی از همسر او آغاز شد.

همسر این مرد در اولین اظهارات خود عنوان کرد که موقع باز کردن در قوطی رب، چاقو از روی قوطی در رفته و با شدت به گردن شوهرش اصابت کرده است؛ در حالی که نحوه برخورد چاقو با ادعای این زن در تناقض بود.

زن جوان در ادامه گفت: همسرم اصرار داشت که به تهران مهاجرت کنیم اما من دلم نمی خواست از اردبیل برویم. به خاطر همین موضوع با او اختلاف پیدا کردم. روز حادثه او با ترابری تماس گرفته بود و می خواست اثاثیه مان را بار بزند تا به تهران برویم. با هم درگیر شدیم و من با کارد آشپزخانه ضربه ای به گردنش زدم که منجر به مرگ او شد.

در ادامه پرونده برای صدور رای به دادگاه کیفری یک استان اردبیل ارجاع شد.

مادر مقتول به عنوان ولی دم پرونده، تقاضای اعدام عروس خود را کرد و قضات دادگاه حکم اعدام متهم را صادر کردند؛ حکم صادره توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

زمان اجرای حکم فرا رسید و زن جوان پای چوبه دار رفت که دقایقی قبل از اجرای حکم، یکی از اعضای هیئت بخشایش، با پای در میانی در این موضوع موفق به کسب رضایت تنها ولی دم این پرونده شد.

در حالی که زن جوان تنها چند دقیقه با مرگ فاصله داشت، مادر مقتول اظهار کرد: پسرم دو فرزند ۱۲ و ۸ ساله دارد، به خاطر نوه هایم از اجرای حکم اعدام مادر آنها گذشت می کنم. در پی این اظهارات، زن جوان از چوبه دار رهایی یافت و به زندگی دوباره برگشت.

رهایی از اعدام یک زندانی در سراوان

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، یک زندانی در سراوان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت از اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، شامگاه پنجشنبه ۱۱ آذرماه، بدنبال حضور عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در منزل اولیای دم جهت کسب رضایت از آنها، خانواده مقتول رضایت خود را اعلام می کنند و متهم به قتل از مجازات مرگ رهایی می یابد.

نام خانوادگی این زندانی “میرک‌زهی” عنوان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار