۱۴۰۰ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

با پایان مرخصی؛ زهرا جمالی به زندان اوین بازگشت

 

زهرا جمالی، فعال مدنی روز دوشنبه ۱۸ مردادماه، با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت. پیشتر در پی شیوع ویروس کرونا در بند زنان زندان اوین، خانم جمالی پس از ابتلا، با وضعیت نامناسب

جسمی به مرخصی اعزام شده بود.

  ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰، زهرا جمالی، فعال مدنی، با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت.

پیشتر در پی شیوع ویروس کرونا در بند زنان زندان اوین، خانم جمالی و شماری دیگر از زندانیان به دنبال ابتلا به کرونا و وضعیت نامناسب جسمی به مرخصی اعزام شده بودند.

به گفته یک منبع مطلع؛ مسئولان زندان به بهانه آنکه تعداد زندانیان در بند زنان زندان اوین کم است، از توزیع جیره خشک غذایی خودداری کرده و اقلام مورد نیاز زندانیان نیز خریداری نمی شود.

اواسط مردادماه ۹۸، نامه‌ای با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر درخواست استعفای آیت الله خامنه ای منتشر شد. با انتشار این نامه شماری از امضاکنندگان بازداشت و برخی نیز تحت فشار قرار گرفتند. در ادامه این نامه، نامه دیگری با محتوای مشابه تحت عنوان ۱۴ فعال مدنی زن منتشر شد. زهرا جمالی یکی از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ فعال مدنی زن، مبنی بر درخواست استعفای آیت الله خامنه ای است.

در همین رابطه زهرا جمالی در تاریخ ۲ شهریورماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل خواهر خود در تهران بازداشت شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و از بابت اتهامات اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. محکومیت تعیین شده برای این شهروند به دلایلی ازجمله فاقد سابقه کیفری بودن به ۴۴ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

این حکم نهایتا با عدم اعتراض به رای صادره و تسلیم به رای به ۳۳ ماه حبس تقلیل یافت که با استاد به ماه ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۲۷ ماه زندان قابل اجراست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار