۱۴۰۰ آذر ۱۵, دوشنبه

مرگ و مصدومیت چهار کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

 

روز گذشته و امروز یکشنبه ۱۴ آذر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، چهار کارگر در شهرهای کاشان، کرمان و بابلسر، دچار حادثه شدند. طی این حوادث سه کارگر جان خود را از دست دادند و

یک کارگر دیگر مصدوم شد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، امروز یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰، دادستان کاشان از مرگ یکی از کارگران واحد بی خطرسازی پسماندهای بیمارستان “شهید بهشتی” این شهر خبر داد.

روح الله دهقانی در این خصوص اظهار داشت: این کارگر بعد از وقوع یک نقص فنی در دستگاه زباله سوز یا اتوکلاو، وارد آن شده و سپس به شکل دلخراشی دچار سوختگی شدید منجر به مرگ می شود.

دادستان کاشان ادامه داد: کارگر جانباخته اهل شهر ابوزیدآباد از توابع شهرستان آران و بیدگل بود و ۴۱ سال سن داشت.

دهقانی خاطر نشان کرد: پرونده‌ای برای بررسی این موضوع در مرجع قضائی تشکیل شده است و بعد از بررسی توسط کارشناسان مربوطه، به تناسب اشتباه فردی یا معیوب بودن دستگاه و یا علل احتمالی دیگر، با مقصر یا مقصران برخورد قانونی می‌شود؛ پرونده این کارگر در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کاشان در حال بررسی است.

مرگ و مصدومیت دو کارگر در کرمان

به گزارش صدا و سیما، امروز یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰، بروز حادثه ای در محل کار دو کارگر در کرمان، مرگ و مصدومیت آنها را در پی داشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در این خصوص ادامه داد: این کارگران مشغول به کار در یک پروژه ساختمانی بودند که ناگهان دیوار مجاور آنها فرو می‌ریزد.

رضا میرزایی ادامه داد: این کارگران تبعه کشور افغانستان بودند که پس از خارج کردنشان از زیر آوار، مشخص شد که یکی از آنها جان باخته و کارگری دیگر دچار مصدومیت شده است.

مرگ یک کارگر در بابلسر

به گزراش رکنا، روز شنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۰، ریزش دیوار در محل کار یک کارگر ۵۴ ساله در بابلسر، مرگ وی را در پی داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر عنوان کرد: در ساعت حدود ۱۶ و ۱۳ دقیقه روز شنبه، مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس، حادثه ریزش آوار در حین تخریب ساختمان و گرفتار شدن یک کارگر در بخش رودبست را اعلام کرد.

حسین زارع ادامه داد: گشت انتظامی بخش رودبست در محل حادثه حاضر و مشخص شد کارگر مذکور بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

سرهنگ زارع گفت: جسد این کارگر پس از تشکیل پرونده به پزشکی قانونی منتقل شده و علت بروز این حادثه در دست بررسی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار