۱۴۰۰ آذر ۱۵, دوشنبه

دستکم ۷ تجمع اعتراضی برگزار شد


 امروز یکشنبه ۱۴ آذر، جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد استانهای تهران، اصفهان و اهواز همزمان در مقابل ساختمان کانون بازنشستگان صنعت فولاد این استانها، شماری از کارکنان دفاتر سهام عدالت در مقابل ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی در تهران، گروهی از کارگران فصلی مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در سه تجمع جداگانه در مقابل دفتر کعب عمیر نماینده مردم شهرستان شوش، در مقابل ساختمان فرمانداری و همچنین ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان و تعدادی از مالباختگان سکه ثامن در مقابل ساختمان دادگستری تهران و شماری از سهامداران تعاونی‌های مسکن، در حاشیه بزرگراه جاده تهران – کرج در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰، گروهی از کارگران فصلی مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در سه تجمع جداگانه در مقابل دفتر کعب عمیر نماینده مردم شهرستان شوش، در مقابل ساختمان فرمانداری و همچنین ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان برای چندمین روز متوالی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

این کارگران خواهان بازگشت به کار و اصلاح قراردادهایشان هستند.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

تجمع مالباختگان سکه ثامن در تهران

به گزارش هرانا، امروز یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰، شماری از مالباختگان سکه ثامن در مقابل ساختمان دادگستری تهران تجمع کردند.

تجمع این افراد در اعتزاض به عدم رسیدگی به مطالباتشان صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان صنعت فولاد استانهای تهران، اصفهان و اهواز

به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰، شمار‌ی از بازنشستگان صنعت فولاد استانهای تهران، اصفهان و اهواز، همزمان با تجمع در مقابل ساختمان کانون بازنشستگان صنعت فولاد این استانها، خواستار برآورده شدن مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان در اعتراض به نحوه اجرا و اصلاح همسان‌سازی و میزان ناچیز مستمری‌های خود، از مدیریت صندوق و مسئولان کانون خواستار آن شدند که به مطالبات آنها پاسخ دهند.

آن‌ها گفتند: افزایش ناچیز دریافتی‌ها که ناشی از اعمال نادرست قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی صندوق فولاد است، منطبق با میزان تورم و هزینه‌های زندگی ما نیست و این صندوق قصد ندارد با تامین منابع مالی این همسان‌سازی را که ۲۷ درصت نسبت به سایر صندوق‌های بازنشستگی کمتر پرداخت شده، اصلاح کند.

بازنشستگان فولاد گفتند: وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران صنعت فولاد هر روز بیشتر از روز قبل رو به وخامت گذاشته اما صندوق برخلاف دستور دولت که مصوب کرده صندوق بازنشستگی فولاد و صندوق‌های مشابه آن با بودجه خود و تصویب هیات امنای خود، طرح همسان‌سازی را اجرا کنند، زیر بار اجرای کامل طرح نمی‌رود.

وی تاکید کرد: در ماه‌های گذشته از سوی ما بازنشستگان تجمعاتی صورت گرفت و مکاتباتی هم با مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و مدیران سابق و فعلی صندوق فولاد انجام شد. گرچه مکاتبات تاکنون نتیجه‌ای نداشته اما انتظار بهبود شرایط را از مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی فولاد داریم.

آن‌ها در پایان مهم‌ترین خواسته‌های خود را برخورداری از مستمری بالاتر از خط فقر، درمان رایگان و اصلاح احکام همسان‌سازی حقوق و انتقال از ردیف ۹ بودجه به ردیف ۷ عنوان کردند و گفتند: پرداخت به موقع هزینه‌های درمانی بازنشسته فولاد از بودجه‌های سنواتی، قرارداد درمان برابر آئین‌نامه استخدامی و دستورالعمل‌های فولاد، بیمه عمر و حوادث برابر دیگر واحدهای فولادی و بکارگیری فرزند بازنشستگان در ذوب آهن و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد از دیگر مطالبات ما بازنشستگان صندوق فولاد است که انتظار داریم از سوی مدیریت جدید برآورده شود.

 

 

تجمع کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت در تهران

به گزارش خبرگزاری ایلنا، امروز یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰، جمعی از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت به دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلی و مطالبات معوقه خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این گروه از کارکنان سهام عدالت که از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برای پیگیری وضعیت شغلی خود عازم تهران شده‌اند، می‌گویند: حدود ۷۰۰ نفر هستیم که پس از ۱۵ سال فعالیت در ۳۵۲ دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، هنوز وضعیت شغلی‌مان مشخص نیست و در عین حال به دلیل پرداخت نشدن حدود ۴۴ ماه از مطالبات مزدی‌مان، در وضعیت بد معیشتی قرار داریم.

یکی از افراد حاضر در تجمع گفت: اصلی‌ترین خواسته کارکنان سهام عدالت در اجتماع امروز، حفظ اشتغال‌مان بعد از ۱۵ سال خدمت و پرداخت معوقات مزدی، بیمه‌ای و هزینه‌ای جاری این دفاتر و شرکت‌ها است که از سال ۹۷ به تاخیر افتاده است. متاسفانه چندین سال است از سوی متولیان سهام عدالت که در راس آن‌ها وزرات اقتصاد دارایی و سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد، توجهی به ما نمی‌شود و به حال خود رها شده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما کارکنان دفاتر سهام عدالت خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و تامین امنیت خود هستیم، در در ادامه گفت: چرا همیشه باید حقوق  کارکنان مظلومی که بیش از ۴۹میلیون مشمول سهام عدالت را ساماندهی کرده‌اند و هنوز در حال انجام وظایف قانونی خود اعم از خدمات دهی به اعضای خود و اعمال مدیریت در شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی هستند و این طرح ملی بزرگ را به ثمر رسانده‌اند، با تاخیر پرداخت شود آنهم با این اوضاع تورم و بیماری منحوس کرونا که این عزیزان نمی‌توانند معیشت روزانه خانواده خود را تامین کنند.

طبق اظهارت وی؛ تعداد قابل توجهی از شاغلین دفاتر سهام عدالت که در میانشان زنان سرپرست خانوار و معلولین و رزمندگان فاقد شغل نیز وجود دارند، زیر بار بی‌حقوقی و بیکاری کمرشان خم شده و شرمسار همسر و فرزند و حتی صاحب‌خانه و طلبکاران خود هستند.

وی در پایان تصریح کرد: ما کارکنان دفاتر سهام عدالت خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و تامین امنیت شغلی خود هستیم. بعد از سال‌ها چالش و پیگیری همچنان سازمان خصوصی‌سازی به وضعیت مشکلات و مطالبات ما کم توجه است بنابراین خواسته اصلی ما پاسخگو بودن سازمان خصوصی‌سازی و در راس آن وزارت اقتصاد در قبال وضعیت شغلی کارکنان زیرمجموعه خود و پرداخت مطالباتشان است.

تجمع سهامداران تعاونی‌های مسکن در حاشیه بزرگراه جاده تهران – کرج

به گزارش بی بی سی فارسی، تعدادی از سهامداران تعاونی‌های مسکن، در حاشیه بزرگراه جاده تهران – کرج در اعتراض به آنچه “تقسیم نادرست زمین بر اساس واریزی” خوانده‌اند، دست به تجمع اعتراضی زدند..

با توجه به بنرهایی که معترضان در دست گرفته‌اند نشان می‌دهد که سهامداران این تعاونی‌ها “به مدت ۳۷ سال بلاتکلیف” هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار