۱۴۰۰ آبان ۱۱, سه‌شنبه

دستکم ۲۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

 

طی روز گذشته و امروز دوشنبه ۱۰ آبان‌ماه، جمعی از کارکنان اداری قوه قضاییه در شماری از شهرهای کشور از جمله تهران، مشهد، شوش، یزد، زنجان، فراهان، ری، کوهرنگ، نیشابور، میبد، گرگان،

آزادشهر، سنندج، اهواز، ایلام، اراک، اردبیل، دیواندره، پاوه، دماوند، کاشمر، تفرش و بروجن در مقابل ساختمان دادگستری‌ شهر خود، شماری از کارگران فعال در معدن سرب و روی گوجر در شهرستان راور واقع در شمال کرمان در مقابل اداره کل کار، تعاون و امور اجتماعی این استان، تعدادی از کارگران شهرداری کوت عبدالله در مقابل ساختمان شورای اسلامی این شهر و گروهی از شهروندان در تهران در مقابل ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین کارگران پتروشیمی رازی واقع در بندر ماهشهر، در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های مدیران و مشکلات حقوق و مزایا، در محل کار خود دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از کارکنان اداری قوه قضاییه در شماری از شهرهای کشور از جمله تهران، مشهد، شوش، یزد، زنجان، فراهان، ری، کوهرنگ، نیشابور، میبد، گرگان، آزادشهر، سنندج، اهواز، ایلام، اراک، اردبیل، دیواندره، پاوه، دماوند، کاشمر، تفرش و بروجن در مقابل ساختمان دادگستری‌ شهر خود دست به تجمع زدند.

تجمع این کارکنان در اعتراض به وضعیت نامناسب شغلی و معیشتی آنها و همچنین عدم رسیدگی به مطالباتشان صورت گرفته است.

تجمع کارگران معدن سرب و روی گوجر راور

به گزارش ایرنا، امروز دوشنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران فعال در معدن سرب و روی گوجر در شهرستان راور واقع در شمال کرمان، در مقابل اداره کل کار، تعاون و امور اجتماعی این استان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، کارگران در این تجمع خواستار افزایش دستمزد و رسیدگی به مطالبات دیگرشان شدند.

تجمع کارگران شرکت بخش خصوصی معدن سرب و روی در شهرستان راور درحالی است که شرکت کارفرما دستمزد آنان را طبق قانون کار و مفاد قانونی پرداخته است اما کارگران می گویند دستمزد آنان نیز همانند کارگران زغال سنگ حداقل باید ۳۰ درصد افزایش یابد.

کارگران معدن بخش خصوصی سرب و روی گوجر در راور می‌گویند که سختی کارشان مانند کار زغال سنگ است و باید حق تونل یا دیگر مزایا را بگیرند.

یکی از این کارگران گفت: اعتراض ما هم همزمان با کارگران معادن زغال سنگ شروع شد؛ پس از چندروز اعتراض اعلام شد که دستمزدمان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و ما هم به سر کارمان بازگشتیم اما بعد گفته شد که تنها کارگران معادن زغال سنگ مشمول افزایش ۳۰ درصدی دستمزد می‌شوند و شامل ما نمی‌شود.

این کارگر افزود: عده‌ای از کارگران معدن ما که به علت اعتراض در محل معدن حاضر نشدند، وقتی دوباره به سر کار بازگشتند با کاهش حقوق مواجه شدند و به تعداد روزهایی که سر کار نرفتند، از حقوقشان کسر شده بود؛ این کار حتی این شائبه را نیز ایجاد کرده که کارگران معترض تنبیه شده‌اند.

این کارگر بخش معدن سرب و روی بیان کرد: کار ما نیز سخت است اما دستمزدمان همتراز معادن اطراف نیست و در حق ما کوتاهی می‌شود.

وی برخی مشکلات خود و سایر کارگران را شامل نداشتن امنیت شغلی، نبود زیرساخت مناسب متناسب با معدن، اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل، اضافه نشدن ۳۰ درصد حقوق طبق حقوق معادن زغال سنگ، حل نشدن مشکل قرارداد ۸۹ روزه آزمایشی، صدور فیش حقوقی ماهیانه، پرداخت نکردن حق تونل و سختی کار و نبودن امکانات رفاهی همانند آب سرد کن، آب شیرین کن و … برشمرد.

تجمع کارگران شهرداری کوت عبدالله

به گزارش ایلنا، روز یکشنبه ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۰، تعدادی از کارگران شهرداری کوت عبدالله در مقابل ساختمان شورای اسلامی این شهر تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای آنها صورت گرفته است.

تجمع شهروندان در تهران

به گزاش دیدارنیوز، امروز دوشنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰، شماری از شهروندان در تهران در مقابل ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادارتجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به ریزش‌ بازار سرمایه صورت گرفته و آنها خواهان توجه بیشتر به حفظ سرمایه‌های مردم در بورس شدند.

اعتصاب کارگران پتروشیمی رازی

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰، کارگران پتروشیمی رازی واقع در بندر ماهشهر، در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های مدیران و مشکلات حقوق و مزایا در محل کار خود دست به اعتصاب زدند.

بنابر این گزارش، از جمله خواسته‌های کارگران معترض تخصیص پاداش و مزایای رفاهی متناسب با منطقه، افزایش کیفیت وعده های غذایی، بروزرسانی طرح طبقه بندی مشاغل و بیمه تکمیلی آنها است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار