۱۴۰۰ تیر ۱۶, چهارشنبه

مرگ و مصدومیت ۱۶ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

 

 روز گذشته و امروز سه شنبه ۱۵ تیرماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۱۰ کارگر در شهرهای شهرکرد، شوش و استان سیستان و بلوچستان دچار حادثه شدند. در این

 ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰، هفت کارگر در انفجار ایستگاه خط لوله انتقال نفت و گاز در بخش منطقه نفتی چشمه‌خوش شهرستان شوش دچار حادثه شدند.

در این حادثه که بر اثر انفجار ناشی از گاز در ایستگاه خط لوله انتقال نفت و گاز بین روستاهای بیت عجم و مزعل ضمدی در بخش فتح‌المبین شوش در منطقه نفتی چشمه‌خوش رخ داد، سه نفر از کارشناسان شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز غرب کشور جان باختند و ۴ نفر دیگر که در اتاق جنب محل انفجار در حال استراحت بودند، مصدوم شدند.

هویت کشته شدگان این انفجار مهران تنگستانی، بهمن ایوبی (از کارکنان منطقه چشمه خوش) و محمد رشیدی (از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران) احراز شده است.

به گزارش ایلنا، دیروز دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰، یک کارگر در سیستان و بلوچستان طی حادثه برق گرفتگی در حین کار، جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، محسن اشکانی سیمبان جوان و از نیروهای شرکت پیمانکار شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان حین انجام عملیات و رفع مشکل برق‌رسانی دچار برق گرفتگی و سقوط از ارتفاع تیرک شد که متاسفانه جان باخت.

فعالان کارگری سیستان و بلوچستان با ابراز تاسف از این حادثه می‌گویند: متاسفانه آمار تلفات و مصدومیت کارگران سیمبان در حال افزایش است. بنابر این بهتر است مسئولان بیش از این به فکر رعایت اصول ایمنی و شغلی «سیمبانان» باشند تا هر روز و هر هفته شاهد این نوع وقایع دردناک نباشیم.

مصدومیت دو کارگر در شهرک صنعتی شهرکرد

به گزارش ایسنا، امروز سه شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰، دو کارگر در شهرک صنعتی شهر کرد حین پر کردن کپسول‌های ال پی جی بر اثر وقوع حریق، مصدوم شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از وقوع یک سانحه آتش‌سوزی در یک شرکت واقع در شهرک‌ صنعتی شهرکرد خبر داد و اظهار کرد: این حادثه آتش‌سوزی از حدود یک ساعت قبل آغاز شد و حدود ۱۵ دقیقه گذشته حریق به‌ طور کامل مهار شد.

عنایت‌الله راهنورد با اشاره به اقدامات غیرقانونی این شرکت که عامل وقوع حادثه مذکور اس، افزود: این سانحه، در اثر بی‌احتیاطی حین پر کردن کپسول‌های ال پی جی که بر روی خودروها نصب می‌شود، رخ داد، در ابتدا یک انفجار کوچک صورت می‌گیرد و در نهایت حریق به خودروی حاوی چند کپسول بزرگ سرایت می‌کند، البته شرکت شهرک‌ها تذکرات لازم در خصوص رعایت نکات ایمنی را به کارخانه گاز مربوطه داده بود.

وی مدت‌زمان عملیات اطفای حریق را حدود ۲۰ دقیقه اعلام و بیان کرد: در این سانحه دو نفر دچار مصدومیت و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مصدومیت ۵ آتش نشان در جاده اهر – ورزقان

به گزارش ایسنا، شامگاه دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰، ۵ آتش نشان حین انجام عملیات در کارگاه تخته سه لای در جاده اهر – ورزقان مصدوم شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر در اینباره گفت: شب گذشته با اطلاع از حادثه آتش سوزی در یک کارخانه تولیدی چوب سه لای در سه کیلومتری جاده اهر ورزقان بلافاصله همکاران آتش نشانی به محل اعزام شدند که به علت شدت آتش سوزی علاوه بر نیروهای ایستگاه ۱ و ۲ اهر آتش نشانی ورزقان و مس سونگون نیز در محل حاضر شدند.

به گزارش برنا، یک آتش نشان حین عملیات  آتش سوزی در انبار کالا جاده مخصوص کرج مصدوم شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره آخرین جزئیات آتش سوزی انبار کالا در جاده مخصوص کرج گفت: انباری که دچار آتش سوزی شد، متعلق به سازمان املاک تملیکی است.

جلال ملکی بیان اینکه، این حادثه احتمالا به دلیل قطع و وصل شدن‌های مکرر برق و اتصالی سیم‌ها رخ داده است. افزود:این عملیات مصدومیت یکی از آتش نشانان را در پی داشت که تحویل عوامل اورژانس شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در خاتمه گفت: در این حادثه ۱۰ ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای پشتیانی در مجموع ۴۰ دستگاه خودرو به محل حادثه اعزام شدند و حدود ۱۲۰ آتش نشان در این عملیات حضور دارند و تا زمانی که نیاز باشد عملیات را ادامه می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار