۱۴۰۰ تیر ۱۴, دوشنبه

اخبار نقض حقوق بشر در ایران یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰

نقض حقوق بشر از طریق اعدام دو برادر بعد از ۱۲ سال حبس در حالیکه یکی از آنها کودک مجرم و دیگری قطع نخاع بود

ارومیه- سحرگاه یکشنبه ۱۳ تیر۱۴۰۰، حکم اعدام سه زندانی کرد در زندان ارومیه به اجرا در آمد. این زندانیان دو برادر به نامهای داوود و بهاء الدین قاسم زاده و یک زندانی دیگر بنام انور عبداللهی بودند.

تهران – مصطفی نیلی، وکیل علی یونسی در گفتگو با امتداد خبر داد: افساد فی‌الارض، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، عناوین اتهامی علی یونسی و امیرحسین مرادی است/ تقاضای تبدیل قرار یا انتقال موکلین از بند امنیتی ۲۰۹ به بندعمومی را مطرح کردیم/ هر دو متهم پرونده تمامی اتهامات را رد کردند.

قرچک – شیما شکوری، ۳۷ ساله مادر دو فرزند و روزنامه نگار از زندان شهر ری در یک فایل صوتی از زندان قرچک درباره پرونده خودش سخن گفته است. وی در سال ۹۸ از ترکیه به ایران دیپورت شده است. به گفته خودش در اقدامی بی سابقه به او جریمه دولتی ۱۱۰ میلیار تومانی معادل۳هزار سال حبس دادند! پرونده او نیز گم شده است!‌ و در هیچ دادگاهی حاضر نشده است.

زندان آمل- زندانی سیاسی گلرخ ایران تبعیدی در زندان عامل در یک پیام کوتاه نسبت به نبود حداقل حقوق زندانی در زندان آمل اعتراض کرده و اعلام کرد تا تا خاتمه دادن به شرایط فلاکت بار فعلی از تماس تلفنی که هر بار منجر به اهانت ماموران به زندانیان میشود و نیز ملاقات خودداری می‌کنم.

شادگان– قاسم شاوردى(خنافره)، ۳۷ ساله، ساكن شهر شادگان در چهارم تيرماه ۱۴۰۰ توسط اداره اطلاعات در منزل خود در اين شهر بازداشت و به مكان مجهولى منتقل شد.

تهران بزرگ – علیرضا فرشی دیزج یکان، فعال آذربایجانی محبوس در زندان تهران بزرگ، امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه، به بیمارستان چشم پزشکی فارابی تهران منتقل شد. وی پیشتر در تاریخ ۸ تیرماه نیز به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده بود.

ارومیه- داود جباری و یاسر شرافت الدین زندانیان محبوس در زندان ارومیه، امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه، با وعده مساعد مسئولان نسبت به رسیدگی به خواسته‌هایشان به اعتصاب غذای خود پایان دادند. این زندانیان در پی پایان دادن به اعتصاب خود از سلول انفرادی به بند بازگردانده شدند. یاسر شرافت الدین و داود جباری به ترتیب در تاریخ ۸ و ۹ تیرماه اقدام به اعتصاب غذا کرده و در پی اعتصاب به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شده بودند.

دیواندره– یک شهروند اهل دیواندره بنام احمد مرادی دو ماه پیش توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و سرنوشتش نامعلوم است. به گفته یک منبع مطلع، احمد مرادی اهل روستای نرگسله از توابع دیواندره اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بدون ارائه برگه قضایی توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و از آن زمان علی‌رغم پیگیری‌های مداوم خانواده‌اش سرنوشت و محل نگهداری ایشان نامعلوم است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار