۱۴۰۰ تیر ۷, دوشنبه

وکیل مدافع: اعتصاب غذای محمد نوری‌زاد ادامه دارد

 

وکیل محمد نوریزاد، فعال سیاسی زندانی، می‌گوید که این زندانی با وجود وخامت وضعیت جسمانی‌اش پس از چند ماه اعتصاب غذا، تا زمان تحقق خواسته‌هایش حاضر به رفتن به مرخصی و شکستن اعتصاب خود نیست.

محمدحسین آقاسی، وکیل آقای نوری‌زاد، در گفت‌وگو با سایت حقوق بشری ِهرانا گفته است که این زندانی مدنی در پی بیش از ۱۰۰ روز اعتصاب غذا و دارو، دچار کاهش وزن ۲۵ کیلویی و کاهش شدید شنوایی و تاکنون ۳۷ بار بیهوش شده است.

بر اساس این گزارش، آقای نوری‌زاد هر روز به نشانه اعتراض، نیز بدن خود را زخمی می‌کند.

محمد نوری‌زاد پیشتر گفته بود که «هر روز بر خود زخمی عمیق وارد خواهد کرد تا اگر هدف هلاکت اوست، زودتر محقق گردد».

به گفته آقای آقاسی، خواسته‌های موکل او، آزادی بی قید و شرط خود و پسرش و تبرئه از اتهاماتی است که «به ناحق» علیه او صادر شده و او تا زمان تحقق خواسته‌هایش حاضر به رفتن به مرخصی نیست و به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.

محمد نوری‌زاد یکی از ۱۴ فعال مدنی است که خرداد سال ۹۸ در بیانیه‌ای خواستار «استعفای خامنه‌ای» شد که این اقدام و انتقادهای تند او از رهبر و مقامات جمهوری اسلامی منجر به بازداشت مجدد و محکومیت او شد.

آقای نوری‌زاد بابت اتهامات واردشده به ۱۵ سال زندان، دو سال تبعید به ایذه و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

علی نوری‌زاد، پسر محمد نوری‌زاد، نیز دی ۹۸ به دلیل شرکت در تجمع اعتراض به ساقط شدن هواپیمای اوکراینی توسط موشک‌های سپاه، بازداشت و به سه سال و نیم حبس محکوم شد.

وخامت حال آقای نوری‌زاد در ماه‌های گذشته به دلیل اعتصاب غذا در اعتراض به وضعیت خود در زندان با واکنش‌های بسیاری از سوی فعالان سیاسی و مدنی ایرانی و نهادهای بین‌المللی حقوق بشر از جمله سازمان ملل و عفو بین‌الملل شده است.

شش کارشناس حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز ۱۴ اردیبهشت درباره شرایط جسمانی محمد نوری‌زاد و «احتمال مرگ» او هشدار دادند و خواستار آزادی فوری وی شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار