۱۴۰۰ تیر ۷, دوشنبه

وضعیت وخیم جسمانی ثریا حقدوست فعال مدنی کُرد

 وضعیت جسمانی ثریا حقدوست فعال مدنی بازداشت شده اهل مریوان بشدت وخیم گزارش شده و نیاز فوری به عمل جراحی دارد.

 با گذشت ۹ روز از بازداشت ثریا حقدوست و علی‌رغم دوبار نامه‌نگاری دادستان مریوان برای آزادی وی به دلیل وضعیت وخیم جسمانی‌اش، تاکنون مسئولین کانون اصلاح و تربیت سنندج به ایشان اجازه نداده‌اند که جهت معاینه و عمل جراحی به خارج از زندان منتقل شود.

به گفته یکی از نزدیکان خانم حقدوست، از اداره اماکن مریوان با ثریا حقدوست تماس گرفته و به ایشان گفته‌اند که “اگر هم‌اکنون به اداره اماکن مراجعه نکنید مجوز باشگاه ورزشی شما لغو خواهد شد” و پس از مراجعه به اداره اماکن توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به دادگاه این شهر منتقل شده است.

این منبع که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود در ادامه گفت: “ از آنجایی که زندان مریوان بند زنان نداشته و علای‌رغم اینکه ثریا حقدوست به دلیل استرس وارد شده و مبتلا بودن به دیسک کمر ‍شدید، دچار تشنج شده بود، با آمبولانس وی را به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل کرده‌اند”.

طی روزهای گذشته یکی از خواهرهای خانم حقدوست توانسته‌ است که با وی ملاقات حضوری داشته باشد که پس از مشاهده وضعیت نامناسب جسمانی ایشان به پزشک معالجش در سنندج مراجعه و وی نیز گفته است در شرایط کنونی یا باید در منزل استراحت مطلق داشته باشد و یا زیر نظر ما باشد و مورد عمل جراحی قرار بگیرد.

به گفته منبع مذکور، روز دوشنبه دادستان مریوان نامه‌ای را خطاب به اداره اطلاعات سنندج نوشته تا باتوجه به نامه پزشک معالج خانم حقدوست وی را آزاد کنند اما اداره اطلاعات گفته است که ایشان پیش ما نیست. دادستان  نیز نامه‌ای خطاب به کانون اصلاح و تربیت سنندج نوشته و خواهان آزادی وی شده است.

علی‌رغم درخواست آزادی خانم ثریا حقدوست توسط دادستان، مسئولین زندان گفته‌اند که باید پزشک زندان تشخیص بدهد که ما وی را آزاد کنیم یا نه و پزشک زندان تنها روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به زندان می‌آید و این هفته نمی‌تواند بیایید و شما نیز می‌توانید سه‌شنبه هفته آینده به زندان مراجعه کنید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار