۱۴۰۱ خرداد ۲۷, جمعه

ثبت درخواست اعاده دادرسی دو شهروند مسیحی در دیوان عالی کشور

 

 درخواست اعاده دادرسی پرونده انوشاوان آودیان و عباس سوری شهروندان مسیحی، در دیوان عالی کشور ثبت شد. پیشتر در مرحله بدوی انوشاوان آودیان به تحمل ۱۰ سال حبس، پرداخت جزای

نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی و عباس سوری به پرداخت ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی و محرومیت های اجتماعی محکوم شده بودند. حکم صادره توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شده بود.

 ،   درخواست اعاده دادرسی پرونده انوشاوان آودیان و عباس سوری نوکیشان مسیحی، در دیوان عالی کشور ثبت شد.

ایمان سلیمانی، وکیل مدافع این شهروندان در این خصوص به هرانا گفت : «درخواست اعاده دادرسی پرونده انوشاوان آودیان و عباس سوری، امروز علیرغم کارشکنی دفتر ویژه خدمات قضایی مبنی بر عدم قبول آرای بدون سربرگ و بدون نام قاضی صادرکننده رای دادگاه انقلاب، پس از کلی بحث و جدال و تفهیم تفهیم این موضوع که دادگاه انقلاب در پرونده های امنیتی آرای صادره را سیستمی ابلاغ نمی کند وصرفا استنساخ را اجازه می دهد، نهایتا با ساعت ها اتلاف وقت، ثبت و در حال حاضر در انتظار تعیین شعبه هستیم.»

خردادماه امسال محکومیت این شهروندان به همراه مریم محمدی، هم پرونده ای دیگر آنان توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شده بود. بر اساس این حکم انوشاوان آودیان به تحمل ۱۰ سال حبس و محرومیت از حقوق اجتماعی به مدت ۱۰ سال و همچنین پرداخت جزای نقدی محکوم شد. همچنین عباس سوری و مریم محمدی نیز به مدت ۱۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و پرداخت جزای نقدی درجه ۵ در حق صندوق دولت به ارزش ۵۰ میلیون تومان، منع عضویت در گروه ها و دستجات سیاسی، منع خروج از کشور و ثبت حضور به صورت فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین پرونده و منع اقامت در استان تهران و استان های همجوار آن به مدت ۲ سال محکوم شدند.

در جریان جلسه دادگاه، اتهام مطروحه علیه این شهروندان “تشکیل و اداره جمعیت تحت عنوان کلیسای خانگی مسیحیت تبشیری صهیونیستی با هدف برهم زدن امنیت کشور” و “نگهداری تجهیزات دریافت از ماهواره” عنوان شد.

این شهروندان اردیبهشت ماه امسال، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به حبس، جزای نقدی و محرومیت های اجتماعی محکوم شده بودند.

پیش از این ایمان سلیمانی وکیل مدافع عباس محمدی و انوشاوان آودیان در این خصوص به هرانا گفته بود: “این حکم در حالی صادر شده که هیچگونه توجهی به دفاعیات صورت نگرفته و نادیده انگاشته شده است. با نگاهی به رای صادره متوجه خواهیم شد آنچه در گردش کار ضابطین آمده عیناً به عنوان رای صادر شده است.”

پیش از این کیفرخواست انوشاوان آودیان و عباس سوری توسط شعبه ۳ بازپرسی دادسرای امنیت اوین صادر شده بود.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار