۱۴۰۱ تیر ۶, دوشنبه

احمدرضا حائری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

 

 احمدرضا حائری زندانی سیاسی سابق امروز دوشنبه ۶ تیرماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

  دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱، احمدرضا حائری، زندانی سیاسی سابق توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

  بازداشت آقای حائری به دستور شعبه سه بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ اوین انجام گرفته است.

روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱، منزل این زندانی سیاسی سابق توسط ماموران اطلاعات سپاه مورد تفتیش قرار گرفت. ماموران ضمن تفتیش منزل برخی از لوازم شخصی وی را ضبط کرده و به او اعلام کردند پس از پایان تعطیلات خود را به دادسرای اوین معرفی کند.

وی آبان ماه و آذرماه سال گذشته نیز با شکایت اداره کل زندان‌های استان تهران به دادسرای جرائم رایانه‌ای این استان احضار شده بود.

احمدرضا حائری زندانی سیاسی سابق یک ماه پس از واقعه “پنجشنبه سیاه اوین” بازداشت و مدتی بعد توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ریاست قاضی صلواتی محاکمه و به ۴۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد. علیرغم تایید اولیه احکام صادره در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر، با اعتراض وکیل مدافع، حکم صادره نقض و پرونده به شعبه هم عرض ارسال شد. آقای حائری توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی به ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. وی در تاریخ ۴ مردادماه ۹۹، پس از حضور در دادسرای اوین به پلیس امنیت منتقل و در آنجا پس از اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق، جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد. احمدرضا حائری نهایتا در تاریخ ۱۷ مهرماه ۹۹ به صورت مشروط از زندان تهران بزرگ آزاد شده بود.

پنج‌شنبه سیاه اوین به روز ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ اشاره دارد که گارد ویژه به بهانه بازرسی بند ۳۵۰ زندان اوین با هجوم به زندانیان سیاسی، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داد و موجب زخمی شدن، انتقال به انفرادی و تبعید و پرونده سازی برای تعداد زیادی از زندانیان شد. در پی این رویداد، خانواده های زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، تجمعاتی را در مقابل مجلس شورای اسلامی، دادستانی کل کشور و دفتر ریاست جمهوری در خیابان پاستور برگزار کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار