۱۴۰۰ بهمن ۴, دوشنبه

دستکم ۱۵ تجمع اعتراضی برگزار شد

 

امروز دوشنبه ۴ بهمن‌ماه، شماری از معلمان و فرهنگیان بازنشسته در شهرهای مختلف از جمله تهران، سنندج، اردبیل رشت، شیراز، همدان و کرمانشاه در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی

کشوری این شهرها و فرهنگیان بازنشسته داراب و نورآباد در شهرهای خود، جمعی از بازنشستگان مخابرات کشوری از استان‌های مختلف، در مقابل ساختمان ستاد اجرائی در تهران، تعدادی از نیروهای شرکتی مخابرات اصفهان، در سالن فرمانداری این استان، تنی چند از کارگران پتروشیمی رازی واقع در بندر امام خمینی، در مقابل حراست این مجموعه، گروهی از‌ کارکنان معاونت تجاری مخابرات ایران در مقابل ساختمان معاونت تجاری این شرکت در تهران، شماری از کارگران سد شفارود در محوطه کارگاه محل فعالیت خود و جمعی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان‌آب واقع در شهرستان شوش، برای چندمین روز متوالی در محل کار خود، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، شماری از معلمان و فرهنگیان بازنشسته در شهرهای مختلف از جمله تهران، سنندج، اردبیل رشت، شیراز، همدان و کرمانشاه، در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری این شهرها و فرهنگیان بازنشسته داراب و نورآباد در شهرهای خود، تجمع کردند.

فرهنگیان بازنشسته در این تجمع خواستار همسان سازی حقوق و تحقق دیگر مطالبات خود شدند.

تجمع بازنشستگان مخابرات کشور در تهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از بازنشستگان مخابرات کشور از استان‌های مختلف، در مقابل ساختمان ستاد اجرائی در تهران تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این افراد در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان صورت رگفته است.

همزمان جمعی از‌ کارکنان معاونت تجاری مخابرات ایران نیز امروز دوشنبه ۴ بهمن‌ماه، در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه های معوق‌شان مقابل ساختمان معاونت تجاری این شرکت در تهران دست به تجمع زدند.

تجمع نیروهای شرکتی مخابرات استان اصفهان

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از نیروهای شرکتی مخابرات استان اصفهان، در سالن فرمانداری این استان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این افراد در اعتراض به حذف اثرانگشت و اخراج تعدادی از پرسنل این شرکت صورت گرفته است.

این نیروها می‌گویند: پیگیری‌های بسیار برای بازگشت به کار، تاکنون به نتیجه نرسیده و نیروهای شرکتی مخابرات بدون حقوق در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.

به گفته‌ آن‌ها، مدیریت مجموعه از تاریخ یک دی‌ماه به دلیل پیگیریِ حقوق و درخواستِ اجرای طرح طبقه‌بندی و دریافت مابه‌التفاوت ناشی از اجرای طرح طبقه‌بندی، با حذف اثر انگشت، مانع ورود کارگران به محل کار شده و دو نفر از کارگران نیز در این پروسه به طور قطعی حکم اخراج گرفته‌اند.

اعتصاب و تجمع کارگران پتروشیمی رازی در بندر امام خمینی

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران پتروشیمی رازی واقع در بندر امام خمینی، در مقابل حراست این مجموعه دست به تجمع اعتراضی زدند.

بنابر این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به ممنوع الورود شدن تعدادی از همکارانشان صورت گرفته است.

تجمع کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان‌آب

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان‌آب واقع در شهرستان شوش، برای چندمین روز متوالی در محل کار خود دست به اعتصاب زده و اقدام به برگزاری تجمع کردند.

بنابر این گزارش، این کارگران نسبت به وضعیت قراردادهای کاری، دستمزد پایین و نحوه مدیریت این مجتمع معترض هستند.

به گفته کارگران، تعداد همکارانشان از سال ۹۶ که کشت و صنعت میاناب به بخش خصوصی واگذار شد، از بیش از هزار نفر به حدود ۵۰۰ نفر کاهش یافته است. از این تعداد هم حدود ۴۰۰ نفر با شرکت دیگری طرف قرارداد هستند.

این کارگران همچنین خواهان درج عناوین شغلی خود به صورت ثابت در لیست‌های بیمه‌ای هستند؛ چراکه به گفته آن‌ها عناوین شغلی مختلفی در لیست‌های بیمه‌ای عنوان شده است. این موضوع موجب می‌شود که آن دسته از کارگران که شغل‌شان مشمول بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شود، دیرتر از موعد بازنشسته شوند یا برای احراز سوابق خود و تطبیق آنها با عناوین شغلی، درگیر امور اداری شوند.

شرکت کشت و صنعت میاناب حدود ۸ هزار هکتار زمین دارد که کارگران می‌گویند که از این زمین‌ها برای کشت شلتوک و گندم هم استفاده می‌شود؛ درحالیکه واگذاری این شرکت با هدف تکمیل زنجیره محصولات نیشکر انجام شده است.

از آنجا که کشت و صنعت میاناب کارخانه ندارد، محصول نیشکر خود را پس از برداشت، در اختیار شرکت‌های همجوار خود یعنی کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و کشت و صنعت کارون قرار می‌دهد. با این احوال کارگران در درجه اول خواهان تبدیل وضعیت قرارداد خود در قالب انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت میان‌آب هستند.

پرداخت پاداش‌های بهره‌برداری و حسابرسی، جیره ارزاق، حق لباس و دانش آموزان ممتاز، بروزرسانی طبقه‌بندی مشاغل، محاسبه سنوات بازنشستگی طبق عرف سال‌های گذشته (۴۵ روز با مزایا)، انتخاب شورای کارگری طبق روال سال‌های گذشته و همسان‌سازی حقوق پرسنل مانند شرکت‌های مجاور از دیگر خواسته‌های کارگران میان‌آب است.

تجمع کارگران سد شفارود

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران سد شفارود، در اعتراض به‌ عدم دریافت هشت ماه حقوق و چندین ماه حق بیمه معوقه در مقابل محوطه کارگاه محل فعالیت خود تجمع کردند.

این کارگران گفتند: بدنبال بدقولی کارفرمای شرکت پیمانکار به پرداخت مطالبات صنفی‌مان ناچار شدیم مجددا دست به اعتراض صنفی بزنیم.

این کارگران در ادامه با بیان اینکه نزدیک به ۹۰۰ کارگر هستیم که در نتیجه‌عدم دریافت حقوق دچار مشکلات معیشتی شده‌ایم، در ادامه درباره وضعیت این پروژه عمرانی در استان گیلان افزودند: چند ماهی است اجرای ساخت سد شفارود به دلیل نداشتن اعتبار مالی راکد مانده اما ما کارگران در محل کار خود حاضر هستیم.

براساس گفته یکی دیگر از کارگران، همه مقامات شهرستانی و استانی قول حمایت از کارگران سد شفارود و ادامه اجرای این پروژه عمرانی را می‌دهند و اظهار امیدواری می‌کنند که به زودی مشکلات مرتفع می‌شود اما ما شاهد هیچ اتفاق خاصی در این زمینه نیستیم.

این کارگر در ادامه تصریح کرد: بدنبال اجتماع امروز دوشنبه (۴ بهمن ماه) فرماندار شهرستان رضوانشهر در جمع کارگران معترض حاضر شد و وعده پرداخت حقوق را تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری را داد. این در حالیست که پیش از این تعداد زیادی از مسئولان استانی و شهرستانی وعده حل مشکلات ما کارگران را داده بودند که آخرین آن از سوی دو عضو کمسیون بودجه مجلس حین بازدید از این پروژه عمرانی انجام شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار