۱۴۰۰ شهریور ۷, یکشنبه

دستکم ۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

 

 شنبه ۶ شهریور، جمعی از کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری در مقابل ساختمان این شرکت، شماری از معلمان و فرهنگیان در مقابل ساختمان دیوان عدالت اداری واقع در تهران و گروهی از

کارگران شهرداری امیدیه در مقابل ساختمان فرمانداری، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. افزون بر این، روز چهارشنبه ۳ شهریور نیز شماری از کارگران اخراجی شهرداری اهواز در مقابل ساختمان شورای شهر، دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصر ما خوزستان، روز چهارشنبه ۳ شهریورماه ۱۴۰۰، گروهی از کارگران اخراجی اجراییات شهرداری اهواز، در مقابل ساختمان شورای شهر، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع این کارگران در اعتراض به صدور نامه اخراج توسط شهرداری مرکز و ابلاغ آن به پیمانکاران مربوطه صورت گرفته است.

بنابر این گزارش، مدتی است که حدود ۷۵ نفر از کارگران اجراییات شهرداری اهواز علیرغم داشتن سوابق خدمتی ۵ ساله، بدلیل صدور نامه اخراج تدریجی و مشخص نبودن وضعیت قراردادها و سرنوشت شغلی، از کار تعلیق شده و حقوق آنان پرداخت نشده است.

گفته می‌شود که فرمانداری اهواز تعیین تکلیف وضعیت و قرارداد این کارگران را به شورای شهر محول کرده، اما تاکنون اقدامی برای وضعیت قرارداد آنان صورت نگرفته است.

تجمع کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری

به گزارش نفیر نفت، امروز شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰، جمعی از کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری، در مقابل ساختمان این شرکت تجمع کردند.

کارگران معترض از جمله مطالبات خود را اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، همسان سازی حقوق و حذف پیمانکار نیروی انسانی عنوان کردند.

تجمع کارگران شهرداری امیدیه

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰، شماری از کارگران شهرداری امیدیه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان فرمانداری، دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران با بیان اینکه حدود دو ماه است شهر امیدیه شهردار ندارد و ما کارگران با ۴ ماه حقوق معوقه بلاتکلیف و سرگردان هستیم، گفتند: با بی‌توجهی مسئولان شهری و شورای شهر امیدیه به مطالبات کارگران و وضعیت شهر، درنهایت تصمیم گرفتیم دست به اعتراض صنفی بزنیم.

کارگران شهرداری امیدیه افزودند: ۴۰۰ نفر در مجموعه شهرداری امیدیه کار می‌کنند که چهارماه حقوق عقب افتاده طلبکارند و به‌رغم وعده‌های داده شده درخصوص پرداخت معوقات حقوقی کارگران، هنوز هیچ اقدامی توسط مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته است.

کارگران معترض عنوان کردند: از دو ماه پیش منتظر انتخاب شهردار جدید از سوی اعضای شورای شهر هستیم اما به دلیل‌عدم حضور سه نفر از اعضای شورای شهر در جلسات تعیین شهردار، این موضوع مهم به تاخیر افتاده است.

آن‌ها تاکید کردند: از اعضای شورای شهر درخواست داریم برای انتخاب شهردار تعجیل کنند تا هرچه سریعتر به وضعیت شهر و مطالبات معوق شده کارگران سر سامان داده شود.

تجمع معلمان و فرهنگیان در تهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰، شماری از معلمان و فرهنگیان معترض، در مقابل ساختمان دیوان عدالت اداری واقع در تهران، دست به تجمع زدند.

شهروندان معترض شعارهایی از قبیل “معلم داد بزن، حقتو فریاد بزن” را در جریان این تجمع سر دادند.

بر اساس این گزارش، بدنبال واریز حقوق مردادماه معلمان، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از آنها کسر شده است که این شهروندان نسبت به اعمال کسری در دریافتی‌های خود اعتراض دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست ویژه

بازداشت شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی در شیراز

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهائی ساکن شیراز،  یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی

پست‌های پرطرفدار